Genialt!!! med Genikamparen Mia Liljeberg

Välkommen, jag är en av deltagarna i Genikampen 2015 och tänkte passa på att berätta lite hur det var att vara med och hur jag resonerar om saker och ting. Genialt eller inte?

Avsnitt 3 avklarat - fått tillbaka värmen nu

Publicerad 2015-09-21 21:42:24 i Genikampen,

Avsnitt 3 var det jobbigaste att se på då det känns som att man återupplever otäcka saker när man ser sig själv på TV. Genikamparen Johan Eckerdal var över till oss med sina barn och kollade på avsnittet.  Det var roligt att kolla på avsnittet med en annan deltagare som också vet vad som egentligen hände bakom kulisserna. 
 Foto SVT/SVT Genikampen
Det blev inte som man tänkt sig med dykningen
Vi skulle få byta ut dykare mellan dykning 1 och 2 vilket var förutsättningen för att jag och Gunnar skulle gå ner
Det var iskallt och vi hade våtdräkter medan säkerhetsdykarna och filmarna hade torrdräkterBörjade ana oråd där
Jag är Cocktaildykare - dvs jag dyker vanligtvis bara i varma vatten med färgglada fiskar. Jag har underproduktion av sköldkörtelhormon vilket påverkar min kropp och jag fryser lätt
 
Efter första dyket så längtade jag efter att få gå upp men vi fick höra att vi skulle vänta i vattnet och köra igen. Både jag och Gunnar frös massor och de hällde varmt vatten innanför våra våtdräkter
 
Det blev nog 1 1/2 timme i ca 12-14 gradigt vatten i våtdräkt - inte nice alls! SVT och Strix - Ja hela produktionsteamet bad om ursäkt efteråt för att det blev så utdragen tävling och att det tog längre tid än tänkt i vattnet. Jag fick smeknamnet Hypother-Mia av de andra medtävlande då jag blev rejält nedfrusen. 
 
Fredrik har återigen skrivit ett utförligt blogginlägg om hela avsnittet som jag rekommenderar att ni läser om ni vill veta mer om vad som händer bakom kulisserna
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mia Liljeberg

Jag är en av de tolv deltagarna i Genikampen 2015 och här kommer jag dela med mig av tankar, resonemang och händelser. Jag är 42-årig föreläsare och författare som bor i Stockholm med min familj. Vi älskar att resa och jag har haft förmånen att arbeta och bo i alla (bebodda) världsdelar vilket gett mig insikter och erfarenheter om hur vi människor kommunicerar och vilka utmaningar som uppstår med kulturkrockar, språkförbistringar etc. Jag började min karriär som ingenjör inom industriell ekonomi och har de senaste 18 åren fokuserat på kommunikation och ledarskap. https://www.facebook.com/mialiljebergs

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela